onsdag, december 21, 2011

trotts magsjuka och besvikelse klarar vi oss bra.

barnen har iaf fått behålla de lilla de fått i sig under eftermiddagen. nu hoppas jag på en lugn kväll och natt. så kanske med lite tur så kan vi fira julen som planerat.
fick dessutom en god nyhet då jag fick veta hur lönen ser ut denna månaden, och jag kommer ha mer pengar än vad jag trott vilket gjorde mig lite piggare en dag som denna.

i övrigt har det inte hänt så mycket förutom att ligga platt fall och ett antal toalett besök. vi har bara tagit det lugnt och myst så gått det går. Hade en härlig stund i soffan, i skenet från julgranen, alla tre tillsammans satt lugnt och stilla in till varandra och jag läste harry potter för dem.cornelia mös när heodor kliade henne på ryggen och theodor lyssnade intensivt undertiden jag läste om hur rons hus såg ut och hur de tog hand om alla hustomtar och flygande bilar.
Nu, efter julkalenders tittande, ligger cornelia i sin säng. har inte behövt lägga om henne något ikväll utan hon har legat stilla och inte rusat upp för att försöka vara uppe ett tag till. theodor och jag sitter i soffan och tittar på lite barnprogram innan det är hans tur att krypa ner.
Trotts magsjuka och besvikelsen som kom igår har vi klarat oss bra idag.vi har njutit utav varandra och bara fått vara. jag önskar att detta lugn och trygga som vi har nu kan få lämnas ifred och att vi kan få börja jobba oss uppåt och slippa allt som inte gör oss gått.
nehe nu ska jag mysa ner mig med theodor innan jag får sitta själv i soffan, måste ju passa på och dessutom finns det inget bättre än egentid med barnen för sig själva. cornelia och jag har alltid en stund innan theodor vaknar och jag och theodor har alltid en stund nu innan han ska sova, de är mina bästa stunder på dagarna!

kan dock inte hjälpa att fundera på om deras far ens tänkt på dem idag eller om han ens ser tiden med dem som något värdefullt och mysigt? känns inte så när man väljer att slänga på en film eller sitta vid datorn och låta dem sköta sig själva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar